۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۸۷۰۲۷
آیت الله صدیقی:

اسلام با سازش و سکوت همخوانی ندارد| انقلاب اسلامی برای ایران اقتدار آفریده است

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که اسلام با سازش و سکوت همخوانی ندارد، گفت: اسلام اهل سازش با دشمن نبوده و آن اسلامی که با کفر سازش کند را نمی توان اسلام نامید.
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله بهاء الدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امشب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ علی سعادت پرور(پهلوانی) که در مسجد آیت الله بهجت(ره) قم برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی همه مرزها را درنوردیده است، گفت: امروز شاهد هستیم که در برخی مناطق که ما حتی یک مبلغ هم نفرستاده ایم، انقلاب اسلامی جاذبه پیدا کرده و مردم را مجذوب خود کرده است.

وی ادامه داد: در کشور نیجریه میلیون ها نفر با نام امام خمینی(ره) برای امام حسین(ع) کشته می شوند و این خون آن ها ریشه گفتمان انقلاب اسلامی را تنومندتر می سازد.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که انقلاب اسلامی برای مملکت ما اقتدار آفریده است، ابراز کرد: روزگاری دشمن در خانه خودمان بر سر مردم بمب و موشک فرو می ریخت، اما امروز سپاه مقتدر قدس عراق و سایر کشورهای منطقه را از چنگ دشمن درآورده و در مرزهای رژیم غاصب صهیونیستی، شاخ آمریکا را می شکند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که یمن از گفتمان انقلاب اسلامی الگو گرفته است، مطرح کرد: امروز یمن با بهره گیری از گفتمان انقلاب اسلامی به مقابله با فرعون زمان یعنی آمریکا و قارون زمان یعنی عربستان پرداخته و ایستادگی می کند.

وی با اشاره به این که پدیده بیداری اسلامی از گفتمان امام راحل، شهدا و وحدت مراجع تقلید و حوزه های علمیه شکل گرفته است، بیان کرد: در آن روزگار امام خمینی(ره) پرچم را به دست گرفتند و مراجع بزرگواری همچون حضرات آیات مرعشی و گلپایگانی از ایشان حمایت کردند.

آیت الله صدیقی با تأکید بر لزوم حفاظت از گفتمان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این انقلاب باید زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد؛ نقل شده است که مرحوم آیت الله بهجت(ره) در روزگاری که هنوز خبری از تحولات یمن نبود فرمودند «جریان یمن را رصد کنید، وقتی خیزشی از سوی آن صورت گرفت ظهور نزدیک است»؛ در کتاب مکیال المکارم نقل شده است که روزی امام صادق(ع) بعد از نماز ظهر مشغول دعا برای فرج بودند، از ایشان سؤال شد که آیا برای خودتان دعا می فرمایید، فرمودند «برای فرج مهدی(عج) دعا می کنم»، در ادامه از ایشان درباره نشانه های ظهور سؤال شد و حضرت(ع) فرمودند «یکی از فرزندان عموی ما زید روزی در یمن قیام می کند، این اتفاق که افتاد ظهور نزدیک است».

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این که تحولات منطقه ریشه در حوزه علمیه قم و وحدت مراجع تقلید و علما دارد، اضافه کرد: حوزه های علمیه چراغ هدایت جامعه هستند و به تأسی از پیامبر اسلام(ص) در همه عرصه ها پیشگام بوده و از مردم نیز دعوت به عمل می آورند؛ به عبارت دیگر حوزه های علمیه مردم را راهی عرصه ها نمی کنند، بلکه خودشان ابتدا قدم به عرصه های مختلف می گذارند و سپس از مردم دعوت به عمل می آورند.

وی با اشاره به این که وحدت حوزه های علمیه باید حفظ شود، گفت: باید از تفرقه پرهیز کرد، زیرا دشمنان همواره در تکاپو هستند از طرق مختلف به اسلام ضربه وارد کنند، بنابراین بصیرت حوزه های علمیه جامعه را با بصیرت نگه می دارد.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: امروز باید بدانیم که پرچم امام حسین(ع) در دست چه کسی قرار دارد و یزیدیان زمان به دنبال چه هدفی هستند.

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت خودسازی و منیت زدایی افراد جامعه به ویژه حوزویان تأکید و عنوان کرد: رسالت ما جهاد باطنی، تهذیب و تزکیه است، بنابراین همواره باید با استقامت در برابر شیطان منیت ها را کنار زده و به بندگی خالصانه خداوند دست پیدا کنیم.

وی در ادامه فقدان علمایی همچون حضرات آیات بهجت(ره)، بهاءالدینی و سعادت پرور را یک خلأ اخلاقی دانست و بیان داشت: با فقدان علمای بزرگ، حوزه های علمیه در بعد اخلاقی یتیم شدند؛ مرحوم آیت الله سعادت پرور یک معلم، مربی و مزکی حقیقی بود.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که مرحوم آیت الله سعادت پرور پرورش یافته مکتب علامه طباطبایی(ره) بود، ابراز کرد: علامه طباطبایی(ره) همواره بر موضوعاتی همچون توجه به قرآن کریم و تفسیر آن، توجه به معارف احادیث، احیای ابعاد مختلف فقه، توجه به عقل و توجه به اخلاق تأکید داشتند؛ مرحوم آیت الله سعادت پرور از نخستین کسانی بودند که در مکتب اخلاق نظری و عملی علامه(ره) رشد کردند.

امام جمعه موقت تهران ولایتمداری و روحیه انقلابی گری را از ویژگی های بارز مرحوم آیت الله سعادت پرور دانست و افزود: ایشان مظهر نور در قلب، فقاهت در اسلام، ورع در دین، شهرت گریزی و مودت به مردم بود و در اوج تدین، عرفان، حکمت و فقاهتی که داشت خود را از مسائل سیاسی و انقلابی جدا نمی دانست.

وی در پایان به سیره علما در زمینه مقابله با دشمن اشاره کرد و با تأکید بر این که اسلام با سازش و سکوت همخوانی ندارد، مطرح کرد: اسلام اهل سازش با دشمن نبوده و آن اسلامی که با کفر سازش کند را نمی توان اسلام نامید./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات